donderdag 11 maart 2010

Off the needles

Er lagen al een tijdje wat projecten die bijna klaar waren en een aantal daarvan zijn nu echt af en kan ik hier dus laten zien.
Achtereenvolgens zie je:
  • een paar beenwarmertjes voor baby S. (baby S. speelt hier zelf even voor model, de beenwarmertjes zijn eigenlijk voor buiten bedoeld)
  • de Akimbo-sjaal (van ontwerper Stephen West)
  • en het tweede Peppy-dasje dat ik van Noro Kureyon Sock heb gemaakt

En dat Peppy-dasje bleek ook heel mooi te staan bij het Noro-circel-shirt dat ik een tijdje geleden maakte, ik ben er helemaal blij mee.




Iets anders dat ik afgelopen week maakte was een piepklein stukje Estlandse-sjaal-op-traditionele-manier (dat wil zeggen: met de border los gebreid en er later aan vast genaaid). Ik ga dat piepkleine stukje Estlandse-sjaal-op-traditionele-manier hier maar even niet laten zien, want er valt heel wat aan te verbeteren... Maar toch ben ik best tevreden met het resultaat en ik heb in ieder geval weer van alles geleerd en me daarnaast ook nog eens uitstekend geamuseerd tijdens deze workshop bij Ribbels door The Dutch Knitters. Carla M. heeft het op haar weblog allemaal uitgebreid besproken, dus daar link ik graag naar door.

Recently, I finished:

  • a pair of leg warmers for baby S.
  • my Akimbo shawl
  • and my second Peppy scarf out of Noro Kureyon Sock (and I love the way that this scarf looks with my Noro-Circel-shirt, I think the two go very well together)

I also attended a workshop by The Dutch Knitters, last Sunday at Ribbels, and there I finished a tiny swatch of an Estonian lace shawl with the border attached in the traditional way (= knitted separately and sewn on later). I'm not showing the swatch here (let's say it's not quite perfect), but here you can get a good impression of what the workshop was like (i.e. a combination of learning a lot and having a lot of fun).

2 opmerkingen:

  1. Mooi, hoor!
    Vooral die beenwarmertjes vind ik erg leuk!

    dochter J.!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De sjaal met t-shirt, fantastisch! Ik zou maar gauw een patent aanvragen (tip van je zwager).

    BeantwoordenVerwijderen